10 užitečných rad ohledně cestovního pojištění

Mnozí z nás zvolí jako formu odpočinku dovolenou v zahraničí. Proto aby se taková dovolená nestala noční můrou je dobré myslet na kvalitní cestovní pojištění. Pro Vaši lepší orientaci v problematice cestovního pojištění Vám přináším 10 užitečných rad. Tyto rady Vám pomohou k tomu, aby Vaše dovolená byla opravdu odpočinkem.

1)  Respektujte oficiální pokyny

Při cestě do zahraničí je nutné mít na paměti, že pokud nedoporučuje kompetentní úřad někam cestovat, pak se na tuto destinaci nevztahuje cestovní pojištění. O které destinace se jedná zjistíte na webu Ministerstva zahraničních věcí. Je zde aktuální seznam zemí, lokalit a regionů, kde hrozí turistům akutní rizika. Pro lepší představu může se například jednat o oblast, kde zvýšená hrozba teroristického útoku, politické nepokoje nebo třeba epidemie nějaké nemoci. Pojišťovny se pak řídí tímto přehledem a tyto oblasti jsou pak ve výlukách.

2) Pozor při cestách do vzdálených a exotických destinací.

Při cestách do nějaké podobné destinace Vám doporučuji zjistit si předem lokální rizika. A to ať již bezpečnostní, tak i zdravotní. Co se týká zdravotních rizik, je potřeba již předem myslet na adekvátní očkování, případně preventivní prohlídku, to doporučuji především v případě že se jedná o prostředí náročné na kondici. Dobré je mít také při sobě adekvátně vybavenou lékárničku.

3) Správně nastavené pojistné částky.

Dobrá rada – pojistné částky volte tak, aby odpovídaly realitě. Není nic horšího než si sjednat cestovní pojištění tak, že si řeknete: hlavně že něco mám, ono to nějak dopadne. Proto se neřiďte cenou, ale tím co skutečně potřebujete. Suverénně největší náklady na léčbu zaplatíte ve Spojených státech amerických. Obecně pak platí pravidlo, že čím odlehlejší, méně zalidněná a zaostalejší oblast, tím je zdravotní péče nákladnější. Pozor vždy je nutné informovat se na výluky z pojištění. Mohou zde být zahrnuty vozidla z půjčovny nebo pojistná událost, která vznikla pod vlivem alkoholu.

4) Využívejte asistenční služby.

Asistenční služba je zde pro Vás 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Proto mějte u sebe neustále asistenční kartičku a telefonní číslo na asistenční službu si již dopředu uložte ve Vašem mobilu. S asistenční službou vždy můžete konzultovat Vaše problémy v českém jazyce. Specialisté na telefonu Vám pak pomohou při hledání optimálního postupu. Dokáží také za Vás některé věci vyjednat s místními zdravotnickými zařízeními, či úřady. Jejich pokyny Vám usnadní vyřízení pojistné události.

5) Správně nastavený limit pojištění odpovědnosti

Pojištění odpovědnosti by mělo být automatickou součástí cestovního pojištění. Toto pojištění Vám v případě pojistné události zachrání částky v řádech miliónů. Toto pojištění se vztahuje na případ, kdy někomu způsobíte škodu, ať již na zdraví či majetku. Více na toto téma naleznete zde v samostatném článku, který se této problematice věnuje.

6) Pozor při podpisu místních dokumentů.

Doporučuji Vám mít tento bod obzvláště na paměti. V případě, že podepíšete nějaký místní dokument, aniž byste mu rozuměli, je pak velmi komplikované jej rozporovat nebo zvrátit ve svůj prospěch. Proto Vám doporučuji tento postup: poradit se s asistenční službou, případně raději přivolat místní policii.

7) Velmi pečlivě si uschovejte všechny originály dokladů

K vyřízení pojistné události je třeba doložit všechny náklady, které jste v souvislosti s pojistnou událostí vynaložili. Po návratu domů je důležité vše pojišťovně předat, proto shromažďujte všechny paragony či potvrzení o platbách. Je důležité brát v potaz, že pojišťovna uhradí jen takové náklady, které prokazatelně a efektivně řešily danou pojistnou událost. Zde Vám velmi doporučuji předem se dohodnout s asistenční službou na postupu řešení události, tak aby bylo řešení přiměřené dané události. Tímto předejdete zbytečným sporům, zda bylo Vaše řešení vhodné a adekvátní situaci.

8) Nahlaste pojistnou událost včas.

Podle pojistných podmínek pojišťoven je bezpodmínečně nutné, aby klient nahlásil pojistnou událost nejpozději do 30 dnů od návratu do ČR. Důležitá je hlavně prvotní registrace události. Dokládání a další kroky nezbytné k likvidaci pojistné události lze řešit i později.

9) Předcházejte vzniku pojistných událostí.

Každý kdo si sjedná cestovní pojištění je povinen se chovat tak, aby svými aktivitami nebo přístupem nepřispěl ke vzniku nebo zvýšení nebezpečí vzniku pojistné události, případně k jejím větším následkům. Jinými slovy je povinnost zdržet se kroků, které by zvětšovaly riziko, že dojde k pojistné události. Prakticky se pak jedná především o konzumaci alkoholu, přecenění sil, případně nezanechání informace kam se vydává.

10) Myslete na cestovní pojištění včas.

Nenechávejte vše na poslední chvíli. V dnešní době je možno cestovní pojištění sjednat i on-line a to opravdu i v těsně před odjezdem. Mějte na paměti, že stres před cestou, přemýšlení zda jsem zařídil to a to, může mít neblahé následky.

 

V případě, že máte zájem o více informací jak tuto problematiku řešit a mít správné a správně nastavené cestovní pojištění, tak mne můžete kontaktovat, ať již přes kontaktní formulář nebo na čísle: 774 255 672.

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva

  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *